Pokud patříte mezi ty, kteří jezdí na dovolenou vlastním autem, jistě tuto cestu pojmete jako dobrodružnou, takže si ji chcete užít. Jenže dlouhé cestování, často i v noci, s sebou nese velká rizika. Ne vždy chcete přespat na odpočívadle či v kempu, a často si noc vyberete jako lepší alternativu kvůli dětem. Pokud chcete, aby vaše jízda proběhla v pořádku a bez nehody, měli byste dodržovat pár zásadních pravidel, která vás do cíle dovedou v pořádku.
člověk na autě
1.       Nejezděte unavení
Často vyrážíte na dlouhou cestu rovnou z práce, tudíž unavení, vystresovaní a neodpočatí. To není dobrý nápad. Únava je totiž mnohem nebezpečnější než alkohol, zaviní totiž mnohem více dopravních nehod. Ospalost zpomaluje reakce, snižuje vnímavost a zhoršuje rozhodovací schopnosti. Ospalí lidé se chovají hůře než ti opilí. Než tedy vyrazíte na dlouhou noční cestu, nejprve se vyspěte.

2.       Dodržujte přestávky
Během cesty je nutné zastavovat, protáhnout se, zacvičit si a ulevit unaveným očím. Přestávky je dobré dělat každé tři hodiny, nebo klidně i častěji, zvláště v noci, kdy má váš organismus biologicky nadiktovaný spánek. Během těchto přestávek si dopřejte jednoduché cukry v podobě bonbonů, medu, ovoce či hroznového cukru.

3.       Hodně pijte
Dodržování pitného režimu je při cestování důležité. Ideální je vypít tak tři litry vody za den. Energetické nápoje v plechovkách a káva vás povzbudí jen krátkodobě, a po čase způsobí spíš útlum. Vodu jimi tedy raději nenahrazujte.

970x310bamboolik2018-1514655846.jpg

4.        A co jídlo?
Jídlem se prokrví oblast břicha a naopak se s níží prokrvení mozku, což zvyšuje únavu a ospalost. Proto před cestou nebo během ní nejezte těžká jídla, přednost dejte raději něčemu lehčímu, jako jsou zeleninové saláty či musli tyčinka.
obraz v zrcátku
5.       Necestujte sami
Cestujte raději se spolujezdcem, který vás po cestě bude rozptylovat, případně posoudí vaše známky únavy.

Noc za volantem
3.3 (65%)4